Simularea ca metoda de invatare in nursing, utilizarea media in educatie si schimbul de bune practici in invatamantul sanitar sunt temele abordate in proiectul E-(m)PACT, implementat de FEG Iasi in perioada noiembrie 2017- octombrie 2019. Proiectul a fost finantat prin Programul Erasmus + al Comisiei Europene, actiunea cheie 2: Parteneriate strategice pentru VET. Obiectivele proiectului au fost: cresterea calitatii si atractivitatii educatiei sanitare furnizate de scolile partenere, schimbul de experienta si de bune practici, dar si implementarea metodei simularii in in activitatea curenta a scolilor.
Metoda simularii este o metoda de invatare extrem de eficienta constand in replicarea unei situatii reale, in care cursantii joaca diverse roluri, bazat pe un scenariu creat de profesor si pe care trebuie sa o rezolve. Etapa cea mai importanta o reprezinta discutia de la finalul simularii – denumita debriefing, in care curantii sunt ghidati si incurajati sa gandeasca clinic si critic propria prestatie. Cadrul didactic devine astfel facilitator al procesului de invatare, dar si ghid in procesul de autoevaluare a cursantului, care invata fie din greseli- care sunt premise in simulare, fie din practica colegilor.
Pe data de 31 octombrie FEG a organizat conferinta finala a proiectului E-(m)PACT si evenimentul de multiplicare a rezultatelor proiectului, la care au participat un numar de peste 40 de cadre didactice in specialitate, directori de scoli, formatori si cursanti ai scolii. Evenimentul a cuprins prezentari ale proiectului- din activitatile realizate si rezultatele obtinute, dar si o activitate de simulare in timp real, in vederea exemplificarii modalitatii de implementare a acesteia in invatamantul sanitar.
Rezultatele proiectului constau intr-un pachet continand un Manual de introducere a metodei simularii in activitatile scolilor interesate, o colectie de videoclipuri care vin sa documenteze manualul, un Ghid de scriere a scenariilor de calitate, un Ghid de utilizare a media in simulare , si o celectie de tutoriale model, realizate de cadrele didactice si cursanti, in vedeea optimizarii procesului de invatare.
La activitatile proiectului au participat cursanti si cadre didactice ale Scolii Postliceale FEG, care au implementat activitati de simulare in nursing alaturi de colegii lor din Danemarca, Olanda, Portugalia, Spania si Turcia.